slide show

nyårslöften
DATUM: 2017-01-10 | TID: 14:53:00 | KATEGORI: Vardag

har ni några nyårslöften i år? jag har aldrig varit den som tagit det så seriöst tidigare år, MEN nu finns det några punkter som faktiskt jag känner att det är dags att ändra på lagomt till att vi klev in i 2017.
 
 
Spara -
vi är riktiga slösare emellan åt. Jag ska kanske ta på mig det mest i det här hemmet om jag ska vara ärlig. Eller jag är den som mest spontanköper grejer till mig själv eller hemmet som sedan man inser inte ens kommer till avändning, medan jonas är den som springer mest på affären och små handlar. Visst att kan ska kunna unna sig vissa saker men behöver kanske ta det till överdrift. Speciellt inte när lilleman kommer om några få månader och vi har planer till både sommaren, nyår och nästa sommar är planen att åka utomlands med min familj! Så där vill jag se lite ändring
 
Träna -
Nu har jag kommit igång riktigt bra med träningen och hoppas verkligen att den vilja håller i sig! Speciellt efter förlossningen och allt. Att man snabbt kan ta sig tillbaka till din gamla kropp igen och förhoppningsvis även bättre än så! när man återhämtat sig helt förstås.
 
Prova nya maträtter -
är det någonting jag och Jonas är bra på så är det att hamna i en "ont matcirkel" vi är så bekväma med det som vi kan och som är enkelt att kasta ihop så blir oftast samma rätter som rullar på vecka ut och vecka in. men det ska det bli stor ändring på här hemma! Vi är båda less på maten som vi äter för ofta så viljan är det inge fel på iallafall. Nu måste vi bara hitta orken haha.
 
Prioritera bort telefonen -
det är någonting jag är alldeles för dålig på. Kan bläddra igenom instagram, Facebook och snapchat fler gånger per timme även fast jag är fullt medveten om att inte ett dugg roligt har hänt sen sista gången jag kollade. Det är bättre att lägga tiden på dom nära och kära som faktiskt är närvarande!
 
Stressa mindre -
Stress är mitt andranamn. Konstant känner jag stress, vaken som sovandes. En fin egenskap jag fått av min mor som till och med är snäppet värre än mig. Det är verkligen någonting jag måste jobba hårt på! Det va någonting som verkligen slog mig igår när jag höll på fixa i barnrummet. Jag stressar upp mig för det som inte e riktigt klart och som jag vill fixa direkt vilket leder till att jag är och stressar på Jonas som inte alls är en stressad person och tycker vi kan ta det dagen efter vilket leder till irritationer, som jag sedan inser är sjukt onödigt när det handlar om saker som ska vara klart om flera månader. Där är det faktiskt tur i oturen att Jonas är så lugn. Att även fast det blir hett om öronen ibland så tar han ner mig lite på jorden. Hade han varit som mig hade det aldrig funkat mellan oss haha! 




Ditt namn:


E-postadress: (endast jag som ser den!)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?